Gezond blijven steeds belangrijker voor de Nederlandse consument

Steeds meer Nederlandse consumenten zijn bewust met hun gezondheid bezig. Dit blijkt o.a. uit het groeiend aantal bezoekers dat naar De Nationale Gezondheidsbeurs gaat. Bezochten 5 jaar geleden nog 14.366 mensen dit evenement, de afgelopen editie is dit gestegen naar 25.592. Bedrijven en producten op De Nationale Gezondheidsbeurs presenteren zich in vier zones: Medisch, Eten & Drinken, Verzorging en Sport & Wellness. Zij zijn actief op het gebied van preventie, bevordering en bescherming van gezondheid. Ze zijn consumentgericht en hun producten en diensten hebben een actieve claim op ‘langer gezond blijven’

Uit onderzoek onder bezoekers blijkt dat 89% de beurs volgend jaar weer wil bezoeken om zo op de hoogte te blijven van alle nieuwe ontwikkelingen op het gebied van gezondheid. Opvallend is ook dat meer vrouwen (71%) dan mannen (29%) de beurs bezoeken. Qua leeftijd is de grootste groep tussen de 51 en de 60 jaar oud (26%). Maar niet alleen ouderen bezoeken de beurs: 18 % is tussen de 18 en 30 jaar en 23% tussen de 31 en 50 jaar.

De beurs heeft ook een zeer interactief karakter. 71 % van de bezoekers laat zijn/haar gezondheid testen door tientallen verschillende gezondheidstesten zoals een oog- hoor- of BMI meting. In 2013 zal De Nationale Gezondheidsbeurs plaatsvinden op 25, 26 en 27 januari in de Jaarbeurs Utrecht. Meer informatie is te vinden op www.denationalegezondheidsbeurs.nl

Datum: 28-06-2012